تقویت ساعد و جلوگیری از درد مچ و ساعد

تقویت ساعد و جلوگیری از درد مچ و ساعد

تقویت ساعد و مچ دست برای هرکدام از ما در هر شغل و مشغول در هر ورزشی ضروری‌ است . بسیاری از افراد با معضل دست درد ، مچ درد و ساعد درد روبه رو هستند . فرقی هم ندارد شخص ورزشکار باشد یا فرد معمولی ، بسیاری از افراد معمولی درد را در قسمت ساعد احساس می کنند و خیلی از ورزشکاران هم در حرکات بالا تنه نمی توانند بدنشان را به چالش بکشند و نمی توانند رکورد خود را بالا ببرند . تمامی این مشکلات از ضعف عضلات ساعد منشاء می گیرد .

یکی از نکات مهم ایجاد توازن است یعنی هم قسمت های بیرونی و هم قسمت های داخلی دست باید به یک اندازه تمرین داده شوند ، به این صورت نباشد که فقط قسمت بیرونی را تمرین دهیم یا فقط قسمت داخلی را تمرین دهیم در ادامه با چند تا حرکت برای تقویت ساعد آشنا می شوید .

 

 

اولین حرکت برای قسمت های بیرونی دست است .

می توانید هم روی میز لازی بزنید و هم روی میز معمولی

با استفاده از وزنه مناسب مچ دست را به سمت داخل و بیرون حرکت دهید می توانید سه ست 10 تکرار برای هر دو دست انجام دهید. این حرکت به خوبی قسمت بیرونی روی ساعد را برای شما تقویت می کند .

حرکت دوم به این صورت است که ابتدا برعکس روی میز لاری می نشینید هالتر را مانند فیلم در دست می گیرید و رو به داخل جمع می کنید . افرادی که توان بالاتری دارند می توانند وزنه را برای خود اضافه کنند که حرکت را برای خود سنگین کنند این تمرین به خوبی قسمت های داخلی را تقویت می کند .

سومین حرکت را می توانید با سیمکش انجام دهید ، درست مانند فیلم دستگیره را وصل می کنید و دست را به سمت داخل خم می کنید این تمرین قسمت های داخلی را به خوبی درگیر و تقویت می کند و یک فشار کاملاً ایزوله و ایمن است. این تمرین را می توانید 3 ست 10 تکرار انجام دهید .

حرکت آخر روی شیب زده می شود و برای تقویت قسمت بیرونی است. می توانید روی دستگاه فیله یا میز بالا سینه و هر جا که شیب داشته باشد این حرکت را انجام دهید .

با استفاده از دمبل مانند فیلم مچ رو به بالا خم می شود برای هر دو دست می توانید 3 ست و 10 تکرار انجام دهید .

اگر عضلات شما خیلی ضعیف است در هفته یک الی دوبار می توانید روی عضلات ساعد فشار بیاورید ، اما اگر عضلات شما معمولی بود هفته ای یک بار هم فشار بیاورید کفایت می کند .

موفق باشید.

صفحه اصلی

می توانید از طریق کلیک بر روی لینک بالا وارد و بسایت ما شوید و با دوره ی کامل بدنسازی و دوره آموزشی مربی شو آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید