نکات مهم در جلو پا دستگاه

نکات مهم در جلو پا دستگاه

جلو پا دستگاه ، یکی از حرکات تک مفصلی فوق العاده برای عضلات چهار سر ران می باشد که در گروه تمرینات پا با دستگاه قرار میگیرد.

قبلا توضیحاتی را درمورد جلو پا دستگاه ارائه کرده ایم، می توانید از طریق صفحه ی اصلی ما به تماشای نکات بپردازید.

بعضی از ورزشکاران هنگامی که می خواهند جلو پا دستگاه را انجام دهند یا مربی یا خود شخص می گویند باید پنجه ی پا رو به بیرون باشد یا پنجه پا رو به داخل باشد . یعنی ورزشکار باید با زاویه ی پنجه بازی کند و پنجه را در حالت های مختلفی قرار دهد.

اگر شما پنجه پا را رو به بیرون قرار دهید زانو حالت چرخش پیدا می کند ، بیشتر افراد می گویند که چرخش پنجه تا حدودی فشار را روی قسمت های داخلی و بیرونی تخصصی تر می کند، اما این فشار خیلی کم و محدود است.

ورزشکاران عزیز اگر به دنبال تغییر فشار یا تنوع تمرینی هستید به جای اینکه با پنجه ی پا بازی کنید با مقدار اندازه ی باز شدن پاها بازی کنید.

یعنی اگر می خواهید تا حدودی فشا را روی قسمت های داخلی هدایت کنید “البته خیلی کم” پاها را باز کنید و حرکت را انجام دهید و اگر می خواهید فشار را روی قسمت های بیرونی تا حدودی بیشتر کنید، پاها را جمع کنید و حرکت را انجام دهید.

در این حالت شما چرخش پنجه را ندارید و رباط ها موجود در زانو مثل LSL، MCL ،PCL در موقعیت بهتری قرار می گیرند و فشار کمتری به آن ها وارد  می شود . این رباط ها در چرخش پنجه ممکن است آسیب ببینند و به آن ها فشار و استرس وارد شود.

 

 

پس بهترین پیشنهاد برای حرکت جلو پا دستگاه ، بازی کردن با میزان باز شدن پاها است.

 

می توانید از طریق کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ی اصلی ما شوید و با دوره ی کامل بدنسازی و دوره آموزشی مربی شو آشنا شوید.

صفحه اصلی

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید