نکات مهم در پرس پا

نکات مهم در پرس پا

پرس پا یکی ازتمرینات با وزنه است که در آن شخص به حالت خوابیده دراز کشیده و با کف پاهای خود وزنه‌ای را از خود دور کرده و با خم کردن زانو هایش به سمت خود می‌آورد. کلمه پرس پا به دستگاهی که این حرکت بر روی آن انجام می‌شود هم اشاره دارد. ماهیچه چهار سر ران ، ماهیچه اصلی درگیر در این حرکت است و ماهیچه همسترینگ و ماهیچه سرینی مهمترین ماهیچه‌های کمکی هستند.

حتما شما هم دقت کرده اید که در دسته حرکت های اسکوات (اسکات) بعضی از ورزشکاران  تا زاویه ی 90 درجه اسکات را انجام می دهند برخی دیگر اسکات عمیق تری دارند و تا زاویه ی بیشتری می آیند.

اسکات عمیق ممکن است برای بعضی ها باعث رشد بیشتر عضلات شود و برای بعضی ها هم ممکن است آسیب زا باشد.

بیشتر ورزشکاران می پرسند اگر ما می توانیم اسکات عمیق انجام دهیم آیا می توانیم فشار بیشتری در پرس پا وارد کنیم و عمیق تر پرس پا را انجام دهیم ؟

در پرس پا وقتی پاها را تا زاویه ی 90 درجه می آوریم لگن در حالت طبیعی قرار دارد و هنوز چرخش لگن پیدا نکرده است . ولی وقتی بخواهیم پاها را از زاویه ی 90 در جه بیشتر بیاوریم ما چرخش لگن خواهیم داشت. به طور طبیعی محدودی دامنه ی حرکتی چرخش لگن ضعیف و محدود است زیرا یک بالشتک در زیر و یک بالشتک در پشت کمر قرار دارد، و چون لگن به طور صحیح چرخش ندارد فشار را به قسمت های پایینی مهره ها و زانوی ما وارد می کند.

 

 

پس در نتیجه به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود که در پرس پا حرکت را عمیق انجام دهیم،  چون لگن آزاد نیست تا چرخش خوبی داشته باشد و سعی کنید در پرس پا ، پا را فقط تا زاویه 90 درجه بیاورید.

 

می توانید از طریق کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ی اصلی ما شوید و با دوره ی کامل بدنسازی و دوره آموزشی مربی شو آشنا شوید.

صفحه اصلی

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید